top of page

PAINTINGS           FILMS          INSTALLATIONS          SCULPTURES/ OBJETCS

Papila Sobremesa Tutti Frutti, 2019

Solo show part of the award of  44º SARP

Papila Sobremesa Tutti Frutti is a solo exhibition composed by four bodies that together create a sort of ecosystem. “Anemo Cactos”, “Pink Python and the pussy cat”, “Hmmmmmmm”, and “Cake Frosting”, were thought and developed from the perspective of the scenography universe. The use of the space by the works proposes a narrative of a dystopian world composed by “soft” creatures. 

This ambience is formed by pink bodies, so brightly toned that they can be assimilate to radioactivity. A mixture of monsters made by plush, slime, foam and sand, as well as a type of giant tongue that seems to have left a drool puddle in the room.

Having a fictional aspect, the works suggest possible narratives from the universe of sci-fi. Could this be the result of the daily ingestion of chemical preservatives, toxins or food coloring? Could a headless snake have eaten a piece of “Anemo-Cactos” and gotten pregnant? Could “Cake Frosting” be a big Styrofoam fungus? Or just a piece of the landscape of that place?  What about that tongue? Could it have a compulsive salivation problem? Why did it drool so much?

Opening: 13/03/2020

MARP - Museu de Arte de Ribeirão Preto Pedro Manuel-Gismondi. Rua Barão do Amazonas, 323, Ribeirão Preto-SP. 
Informações no MARP (16) 3635 2421 / 3941 0089

Papila Sobremesa Tutti Frutti, 2019

Exposição Individual parte do prêmio do 44º SARP

Papila Sobremesa Tutti Frutti é uma  exposição individual realizada no Museu de Arte de Ribeirão Preto, composta por quatro corpos que juntos proporcionam uma espécie de ambiente.  “Anemo Cactos”, “Pink Pyton e o Gatinho de Estimação”, “Hmmmmmmm”, e “Suspiro”, foram pensados e construídos a partir do universo da cenografia.  A maneira como os objetos ocupam o espaço, propõe uma narrativa fictícia de um ambiente distópico constituído por “seres” moles.

Esse ambiente é formado por corpos cor de rosa, com uma intensidade de tonalidade tão vibrantes que remetem à radioatividade. Uma mistura de monstros feitos de pelúcia, areia, espuma, massa de E.V.A, além de uma espécie de língua agigantada que parece ter deixado uma grande poça de baba no espaço.

De caráter ficcional, as obras sugerem possíveis narrativas derivadas do universo de ficção científica. Seria esse o resultado da ingestão diária de conservantes e toxinas? Teria uma grande cobra sem cabeça comido um pedaço do “Anemo-Cactos” e engravidado? Seria o “Suspiro” um grande fungo de isopor? Ou um pedaço da paisagem daquele lugar? E aquela língua? Teria um problema de salivação compulsiva? Por que ela babou tanto?

Serviços:

Abertura: 13/03/2020

MARP - Museu de Arte de Ribeirão Preto Pedro Manuel-Gismondi. Rua Barão do Amazonas, 323, Ribeirão Preto-SP. 
Informações no MARP (16) 3635 2421 / 3941 0089.

bottom of page